Facebook zmienia jakość social media

Facebook w dzisiejszym świecie jest symbolem ery informacyjnej, ale także skutecznym narzędziem komunikacji, propagandy, organizacji czy reklamy. Choć pierwotnie platforma ta miała zdecydowanie inny profil, to użytkownicy szybko wykorzystali jej możliwości do swoich celów.

W ostatnim czasie Mark Zuckerberg ogłosił zmiany w funkcjonowanu na Facebooku. Dla wielu działających zawodowo i społecznie będzie to niemalże rewolucja, gdyż wymagać będzie innego podejścia, by uzyskać potrzebny „feedback”.

Wedle zapowiedzi facebook ma wrócić do swych korzeni – czyli do interakcji międzyludzkich, a nie sztucznych organicyjno-marketingowych. Zamiast treści z polubionych stron i informacji będzie użytkownik widział więcej zdjęć oraz wpisów znajomych.

Większe znaczenie dla wyświetleń będą miały unikalne wpisy prywatnych ludzi, dyskusje „inicjujące konwersację” i angażujące w sposób organiczny. Strony zaś wydawców, marki, sklepy i strony będą coraz rzadziej pojawiać się na „tablicy” .

Ciekawostką może być też informacja, że Facebook podejmuje pierwsze kroki w celu weryfikacji źródeł i walki z fakenewsami, które w ostatnich latach stały się niepokojąco popularne.

Rosnące siła i znaczenie Twittera w szybkiej weryfikacji i przekazie informacji politycznych i społecznych zapewne zajmie lukę, która powstanie na facebooku, ale będzie to wymagało innego podejścia i dalszych zmian w funkcjonalności twittera.

W ramach nadchodzących zmian gorąco zachęcamy do świadomego użytkowania facebooka i dobierania sobie wyświetlanych treści, a nie uleganie komputerowym algorytmom.

——
Więcej na ten temat:
https://www.spidersweb.pl/2018/01/zmiany-na-facebooku-faq.html
https://www.buzzfeed.com/alexkantrowitz/this-is-facebooks-news-survey?utm_term=.nxgMAJlZ6V#.abAp6K29xB